Verslas

Buhalterinė apskaita

Mažos įmonės dažnai susiduria su dilema – gana brangiai mokėti už buhalterines paslaugas samdytai įmonei, nusamdyti buhalterį 0,5 etato, ar viską pabandyti susitvarkyti patiems. Pastarasis variantas yra priimtinas tik specialius kursus baigusiems vadovams ir turintiems laiko nuolatos domėtis finansiniais reikalais. Kaip kiti du?

Buhalterija yra iš esmės nesudėtinga, tačiau reikalauja tam tikrų žinių ir raštvedybos taisyklių išmanymų. Kitas momentas – atitinkamos dokumentų formos, kurių būtina laikytis pateikiant juos VMI, SODRAI, „Registrų centrui“ ir kitoms institucijoms. Menkiausia klaida gali reikšti ilgas valandas derinimo, o kartais net ir baudas.

Paprastai mažos įmonės samdo buhalterį 0,5 etatu. Jei buhalterio paslaugos įvertinamos minimumu, tai įmonei jis atsieina apie 150-200 eurų per mėnesį. Buhalterinės apskaitos paslaugos įmonėse kainuoja panašiai, tačiau galima rasti ir gana nebrangiai, pavyzdžiui, už 100-150 eurų per mėnesį. Priklauso nuo to, kiek vidinių dokumentų pateikiate. Pagal tai kinta buhalterinių paslaugų įkainiai, nes kiekviena pateikta sąskaita turi būti tinkamai apiforminama ir suvedami jos duomenys. Tas pats su autorinėmis, darbo sutartimis. Kuo daugiau darbuotojų, tuo buhalterinė apskaita kainuoja daugiau. Dėl šios priežasties reiktų kainas lyginti. Jei buhalterei mokate 200 eurų (neatskaičius mokesčių) ir ji apsidirba puikiai su 10 darbuotojų turinčios įmonės buhalterija, tai mokėti 200 eurų už buhalterines paslaugas įmonei yra beveik nerealu. Tiesa, buhalterė gali viena nesusitvarkyti su 20 žmonių įmonės buhalterija, tuo tarpu įmonės pajėgumai tai leis padaryti visiškai efektyviai. Kiekvienu atveju reiktų pasiskaičiuoti, kas apsimoka labiau.

Buhalterinė apskaita mažose įmonėse nėra labai sudėtinga. Naujoms įmonėms yra gana ramu, nes pirmaisiais metais VMI pažada jų nebausti, o bendrauti, konsultuoti ir pradėti. Toks geranoriškumas yra labai sveikintinas. Viskas labai logiška – kam apkrauti pradedantį verslą baudomis ir jį sužlugdyti, jei galima iš jo gauti mokesčius nuolatos ir taip pildyti valstybės biudžetą, mažinti bedarbystę?

Problemos kyla keičiantis tam tikriems teisės aktams arba tiems, kas visais įmanomais būdais siekia pasinaudoti lengvatomis. Mokesčių lengvatos turi labai blogą savybę – jos tam tikru metu baigiasi ir verslininkai niekada tam nebūna pasiruošę. Prisiminkite, koks ažiotažas kilo dėl MB mokesčių lengvatų atšaukimo…

Mūsų patarimas – pasikonsultuokite su patyrusiais finansininkais, kurie padės jums rasti aukso vidurį ir nuspręsti, kaip bus patikėta jūsų įmonės buhalterinė apskaita.

PVM mokestis