Naujai besikuriančių ar dar tik apie bemąstančių įmonių savininkai kaip vieną didžiausių problemų dažnai nurodo buhalterinės apskaitos sudėtingumą. Žinoma, dažnai peikiami ir aukšti Lietuvos mokesčiai, paprastai net nepabandžius palyginti su užsienio valstybės. Tačiau čia viskas daug aiškiau – tiesiog reikia uždirbti ir mokėti. Na su buhalterine apskaita viskas kur kas sudėtingiau. Gausybė punktų, prievolių ir išimčių, skirtingos skaičiavimo metodikos, ilgas ir painus darbo kodeksas ir darbuotojų atlyginimo išmokėjimų tvarka. O blogiausia tai, kad blogai apskaitomos pajamos neretai baigaisi teismais ir baudomis – tad šioje vietoje klaidų maksimaliai reikia vengti.
Jeigu tikrai esate pasiryžęs atiduoti verslui visas jėgas, tuomet ir apskaitą tikrai galima atlikti pačiam. Ypač – pradinėse verslo stadijose. Jei verstis nusprendžiate pradėti su individualios veiklos pažymą arba verslo liudijimų, tuomet su apskaita bus tikrai paprasta. Na, gal kai kuriems sąlyginai paprasta – skaityti, domėtis ir aiškintis bet kokiu atveju teks. Štai steigiant uždarąją akcinę bendrovę, viskas kur kas sudėtingiau. Tačiau ir šiuo atverju dažnai viskas prasideda nuo vieno žmogaus – jūs galite būti ir direktorius, ir buhalteris, ir darbuotojas. Jei užsiimate paprasta prekyba, tuomet viską apskaityti ir deklaruoti nėra taip ir sunku. Tačiau domėtis teisės aktais, jų atnaujinimais tikrai teks. Laimei, šioje vietoje ir mūsų mokesčių inspekcija pasistengė – visus pranešimus apie mokestinius atnaujinimus galima tiesiog užsiprenumeruoti ir gauti į savo paštą. Tai iš ties padeda išvengti klaidų dėl nesužinojimo laiku.
Žinoma, net ir pradinėse verslo stadijose, verčiantis su individualios veiklos pažyma ar verslo liudijimu, buhalterinę apskaitą galima iš karto patikėti profesionalams. Štai su bent kiek didesnėmis įmonėmis tai dažniausiai neišvengiama, nes paprasčiausiai neefektyvu daryti tai, ko neišmanai, o laikas versle yra didžiausia vertybė. Tad nieko nuostabaus, jog dažnaisiai buhalterinė apskaita būna patikėta arba samdomam buhalteriui, jei įmonė tikrai didelė ir to darbo tiek yra, arba perkamos apskaitos įmonės paslaugos. Pastarosios paprastai kainuoja kur kas pigiau nei išlaikyti atskirą darbuotoją, ypač kalbant apie mažas įmones. Žinoma, galima pas save įdarbinti ir buhalterinį ne pilnam etatui, taip šiek tiek sutaupant. Kita vertus, didesnėje buhalterinėje įmonėje paprastai dirba toli gražu ne vienas buhalteris, jie gali konsultuotis tarpusavyje ir užtikrinti geriausia aptarnavimo kokybę. Tad dažnu atveju būtent toks buhlaterinės apskaitos tvarkymo būdas būna geriausias.