Logotipas – neatsiejama įmonės ar organizacijos įvaizdžio dalis, jis padeda formuoti jos identitetą bei perteikti tam tikrą neverbalinę žinutę potencialiems klientams. Tad, nieko nuostabaus, kad logotipų kūrimas yra vienas iš svarbiausių įmonės įvaizdžio formavimo etapų. Norint sukurti unikalų ir įsimintiną logotipą, sunku išsiversti be profesionalų pagalbos, tiesa, dalis įmonių nusprendžia pati imtis kūrybinės veiklos, neva taip pigiau. Visgi, kai kalbama apie įmonės sėkmę, vertėtų šį darbą patikėti profesionalams, kurie išmano savo amatą.
Kaip vyksta logotipų kūrimas?
Visas darbas yra skirstomas į kelis etapus. Visų pirma, vyksta darbų planų derinimas su potencialiu klientu, jo metu logotipų kūrimo specialistas turi kuo geriau išsiaiškinti, kokia užsakovo vizija ir ko jis tikisi iš logotipo. Be to, iš anksto reiktų aptartį finansinius reikalus bei darbų atlikimo terminus, kad vėliau nekiltų nesklandumų bei ginčų. Kalbat apie darbų kainas, nevertėtų susižavėti labai pigiu darbų atlikimu, nes žemas kainas paprastai siūlo ką tik darbus pradėję dizaineriai ar mėgėjai, kurie siekia piniginę papildyti vienu kitu litu. Visgi, logotipų kūrimas nėra vien tik vienos ar kitos kompiuterinės programos išmanymas, tai kūrybinis darbas, kuris reikalauja žinių ir unikalaus, dažnais atvejais išskirtinio mąstymo.
Viską aptarus, prasideda antrasis etapas – rinkos analizė. Labai svarbu, kad būtų tinkamai išanalizuota įmonės veikla, politika, vertybės, vizija, misija ir pan. Be to, svarbu nepamiršti ir konkurentų. Kokybiškas logotipas pasižymi unikaliu dizainu ir išskirtinumu, todėl negali būti panašus į jau esamą, nes tada įmonė rizikuoja ne tik likti nepastebėta, būti dažnai painiojama, bet ir patraukta teisinėn atsakomybėn už autorinių teisių pažeidimą. O tai tikrai neuždeda „pliuso“ įmonės reputacijai.
Ir galiausiai prasideda paskutinis logotipo kūrimo etapas – dizainerio darbas. Atsižvelgęs į užsakovo pageidavimus bei atliktą rinkos analizę, dizaineris pateikia sukurto logotipo eskizus ir galimus variantus. Klientui išsirinkus labiausiai patikusį, logotipas „nušlifuojamas“ ir atiduodamas užsakovui.
Taigi, logotipų kūrimas išties sudėtingas ir atsakingas darbas, kurio rezultatas gali būti išaugęs įmonės populiarumas bei pardavimų skaičius.