Turbinų remontas yra vienas sudėtingesnių ir ko gero brangesnių gedimų, kadangi tampriai susijęs su variklio, o kaip žinia variklis yra nenuilstanti automobilio širdis. Norint išvengti brangaus remonto, reikėtų užkirsti kelią gedimams.Todėl peržiūrėsime keturias pagrindines turbokompresorių gedimo priežastis – žinant jas, galima imtis priemonių jų išvengti.
Netinkama alyva
Alyva užtikrina sklandų variklio ir turbokompresoriaus darbą. Todėl be alyvos – gedimai garantuoti. Visgi, net ir patys atsainiausi vairuotojai patikrina alyvos lygį automobilyje. Tačiau alyvos kokybe ar poreikiu ją keisti, domisi mažiau vairuotojų. O be reikalo. Ilgą laiką naudojama alyva tampa klampi, joje kaupiasi nešvarumai, filtras nesugeba tinkamai filtruoti, jis užsikemša. Klampi alyva ir joje esantys nešvarumai kaupiasi įvairiose kiaurymėse, sudūrimuose ir apsunkina variklio darbą. O dėl to pirmiausia kenčia turbokompresorius. Norint to išvengti, reikia keisti alyvą numatytu periodu bei naudoti tik kokybišką, naują alyvą. Svarbu paminėti ir tai, jog atliekant kapitalinį variklio remontą, ne visas šiukšles, dulkes pavyksta pašalinti, todėl po remonto nuvažiavus pirmus 150-200 km, reikėtų pakeisti alyvą.
Papildoma turbinos apkrova
Automobilio gedimai vienas su kitu susiję, negali būti taip, jog kažkas sugedęs negadintų kažkokios kitos automobilio detalės. Taigi, turbokompresorių taip pat neigiamai veikia tam tikri elementai, pavyzdžiui, užsikišęs oro filtras, sugedusi stabdymo sistema, dingęs sandarumas slėginėje automobilio sistemoje, nesureguliuotas kuro siurblys, užsikimšęs katalizatorius. Tokia papildoma apkrova alina turbokompresorių.
Uždelsimas tiekti tepalą
Tepalo tiekimo laikas skaičiuojamas nuo akimirkos kai užvedamas variklis, iki tol kol patenka į turbokompresorių. Uždelsimas reiškia, jog turbokompresoriaus ašis pradeda suktis be tepalo, o tai lemia greitesnį susidėvėjimą. Sulėtėjimas arba uždelsimas gali atsirasti dėl reto tepalų ir filtro keitimo, po ilgo automobilio nenaudojimo ar siurblio gedimo.
Pašaliniai objektai turbokompresoriuje
Turbokompresoriaus pažeidimai gali būti ir mechaniniai, atsiradę dėl pašalinių detalių, šiukšlių pačioje turbinoje. Čia jos gali atsirasti suplyšus oro filtrui, sutrūkus oro siurbimo žarnai, sutrūkus smulkioms variklio detalėms (žiedams, vožtuvams ir pan.). Smulkios detalės pažeidžia judančias turbokompresoriaus dalis ir tuomet skubus turbinos remontas tampa neišvengiamas.