Vikšriniai kranai dažniausiai naudojami montavimo darbams. Sie kranai pranašesni už kitus tuo, kad gali judėti bet kokiais keliais. Vikšriniai kranai esti dyzeliniai, elektriniai ir dyzeliniai elektriniai. Elektrinė pavara, maitinama iš elektros tinklo per lankstų kabelį, varžo krano manevringumą ir todėl tinka tik tada, kai kranas dirba konstrukcijų sandėliuose. Tinkamiausia montavimo krano, dažnai keičiančio savo padėtį, pavara yra dyzelinė arba dyzelinė elektrinė.Vikšrinio krano strėlės siekis padidėja įtaisius gembelę su skrysčiais. Pailginus strėlę, krano keliamoji galia sumažėja. Kai yra gembelė, sunkesnius elementus (santvaras, sijas) galima montuoti esant mažam siekiui (su strėlės kabliu), o lengvus (plokštes, stoglangius, metalo konstrukcijos)—su gembelės kabliu; krano strėlės siekio keisti nereikia.Kai kurie vikšriniai kranai esti bokštiniai strėliniai; tai labai patogu statant daugiaaukščius pastatus. Šių kranų markėje rašomas indeksas BC (CKT-40BC CKr-50BC, CKr-63BC, CKr-100BC, CKr-160BC).
Geležinkeliniai kranai dažniausiai naudojami centriniuose sandėliuose, komplektavimo bazėse ir konstrukcijų sandėliuose, rečiau montuoti.Geležinkelinio krano, dirbančio skersai bėgių, pastovumas mažesnis negu dirbančio išilgai bėgių. Kad, dirbant skersai bėgių, krano atraminė bazė būtų didesnė, ant jo nepasukamos platformos įtaisomas papildomas išstumiamų arba pasukamų sijų (autrigerių) pavidalo atraminis įtaisas. Krano pastovumas padidėja apkrovus nepasukamą platformą atsvarų. Montuojant kranu, strėlė pailginama standarliniais įdėklais ir įtaisomi kabliai.Geležinkelinių kranų pranašumas yra jų geras manevringumas, didelis našumas ir galimumas greitai permesti iš vieno objekto į kitą prekiniu traukiniu. Trukumas — turi būti įrengiąs bėgių kelias.
Bokštiniai kranai
Bokštiniu kranu vadinamas mechanizmas, kurio darbinė strėlė pritvirtinta viršutinėje vertikaliai pastatyto bokšto dalyje. Pagal naudojamų strėlių tipą jie skirstomi į kranus su kilnojama sijine arba šarnyriškai sujungta strėle, pagal bokštų konstrukciją į kranus su nepasukamu ir pasukamu bokštu. Kranai su pasukamuoju bokštu būna su apačioje arba viršuje pritvirtintu atsvarų. Atsvarai pritaisomi nejudamai arba judamai. Pagal pastatymo būdą statybvietėje bokštiniai kranai skirstomi į savaeigius, stacionarius ir savikėlius (šliaužiančiuosius). Savaeigiai bokštiniai kranai dažniausai turi bėginę važiuoklę .
. Bokštinių pristatomųjų ir savikėlio (KlT-10) kranų techninės charakteristikos
Rodiklis | KB-675 | Kfi-573 | Kn-io | KH-16 | KI’MOM |
Keliamoji galia t: | |||||
didžiausia | 12,5 | 8 | 10 | 16 | 10 |
esant didžiau- | |||||
siam kablio sie- | |||||
kiui | 5,6 | 4 | 0 | 8 | 5 |
Strėlės siekis m | 3,5.. .50 | 30.. .40 | 36 | 37 | 36 |
Kablio pakėlimo | 150 | 150 | 105 | 120 | 150 |
aukštis m | |||||
Greitis m/min: | |||||
krovinio kėlimo | 35…100 | 22.. .45 | 30.. .4,2 | 30.. .4,2 | 30.. .4,2 |
ir nuleidimo | |||||
vežimėlio judė- | 4,8.. .36 | 25 | 23 | 23 | 23 |
rao strėle | |||||
Krano masė t | 169 | 120,3 | 163 | 147,5 | 92,5 |
tvirtinamas prie statomo pastato. Jei reikia, pristatomuosius kranus galima pertvarkyti j savikėlius, perkeliamus iš aukšto į aukštą kranų montavimo mechanizmais. Šių kranų strėlės yra sijinės.
Ožiniai kranai
Ožiniais kranais montuojami neaukšti pastatai ir statiniai, kai darbų apimtis didelė (aukštakrosnių bunkerinės estakados, tiltai, statybinių konstrukcijų sandėliai). Kranais su aukštai įtaisytu rygeliu montuojami gyvenamieji namai.Dviejų plokščių santvarų, viršuje ir apačioje sujungtų ryšiais. Jis gali būti su viena arba dviem gembėmis (KTK-SOIST) arba be jų. Kai kurių kranų rygeliai esti įtempti. Dažnai jų galuose būna montavimo strėlės. Ant rygelio viršaus yra bėgiai, kuriais juda krovinio vežimėlis. Kai kuriuose kranuose yra po du krovinio vežimėlius. Vežimėlio kraštuose yra dveji skrysčiai, ant kurių pakabinta traversa su kabliu kroviniui kelti.Skirtingai negu strėlinių kranų, kurių keliamoji galia priklauso nuo strėlės siekio, ožinių kranų keliamoji galia nekinta per visą rygelio ilgį. Ožiniai kranai juda bėgiais, varomi savosios eigos mechanizmų arba traukos gervių, įtaisytų kelio gale.