Teoriškai iš socialinių tinklų jokios naudos, jei vertinsime tik per SEO prizmę: bet kokia nuoroda iš socialinio tinklo eina su „nofollow“ atributu, Google robotai ne visada patenka į uždarus profilius, Facebook Užrašai irgi neindeksuojami, tad atrodo, kad visos pastangos būti aktyviems socialiniuose tinkluose yra šuniui ant uodegos. Bet ar tikrai?
Socialinių tinklų profiliai
Jūsų įmonė turi vieną puslapį. Kai įvedate į paiešką įmonės pavadinimą – rodo daugybę verslo kontaktų katalogų ir jūsų puslapį. Koks yra greitas būdas „atskiesti“ šiuos rezultatus, kad juose būtų daugiau jūsų pačių administruojamų puslapių, o ne automatinių katalogų? Užsiregistruoti ir būti aktyviems socialiniuose tinkluose.
Google kuo puikiausiai vertina Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIN profilius. Dėl to juos turi rasti. Nes jums jokio skirtumo, ar paskambins dėl milijoninio užsakymo iš jūsų puslapio, ar iš Facebooko profilio, kuriame paskelbėte savo telefono numerį.
SEO profesionalai, kurie užsiima reputacijos internete valdymu, socialinius profilius tikrai rekomenduos prižiūrėti pačioje pirmoje vietoje. Tai nesudėtinga padaryti, o tai tikrai gali suvaldyti neigiamos informacijos srautus apie jūsų įmonę.
Įmonės puslapio pavadinimas
Akivaizdu, kad Google skaito puslapių pavadinimus, nesvarbu, kad nėra ant jų aktyvios nuorodos. Jei puslapis yra minimas ir rekomenduojamas, reiškia jis kokybiškas. Dėl to Google puslapiui didina autoritetą, kas yra vienas iš geresnių pozicijų priežasčių.
Automatiniai socialinių tinklų turinio rinktuvai
Iki tol minėjome tai, kas teigiama. Dabar atėjo ir neigiamo eilė. Bėda ta, kad Instagram ir Twitter turinys yra masiškai vagiamas ir publikuojamas kažkokiuose puslapiuose. Ten tekstas yra indeksuojamas ir randamas paieškoje. Tik klausimas, ar toks automatiškai puslapius generuojantis portalas nekenkia SEO?
„Nofollow“ Google nebepaiso?
Pasigirsta kalbų, kad Google ne visada paiso „nofollow“ atributo. Jei nuoroda yra iš itin patikimo ir aukštą autoritetą turinčio portalo, „nofollow“ nuorodos vertė gali būti didesnė… Jei tai tiesa, reiškia nuorodos Facebook, Twitter, Youtube ir kituose garsiuose socialiniuose tinkluose yra irgi vertingos. To kol kas dar niekas nežino, nors ir nuolatos spėliojama…
#Grotažymės svarbios?
Socialiniuose tinkluose svarbus ne tik tekstas ar nuoroda, bet ir grotažymės (hashtag). Jas Google randa. Jei paminėsite keletą populiarių grotažymių savo įrašuose, juos tikrai pamatys daugiau žmonių.
Daugiau sekėjų, daugiau lankytojų…
Kuo daugiau savo puslapių paskleisite socialiniuose tinkluose, tuo daugiau ištikimų sekėjų gausite. Jie nuolatos lankysis puslapyje, komentuos, dalinsis jūsų puslapiuose esančia informacija. Visa tai taip pat prisideda prie žinomumo didinimo ir autoriteto gerinimo. Tiesioginės įtakos SEO čia nėra, tačiau lankytojų galima gauti labai daug.
Socialiniai tinklai taip pat reikalauja turinio strategijos, nes juose platinamas turinys tiesiogiai padeda verslui. Bet tai jau kito straipsnio tema.